Totalul afișărilor de pagină

vineri, 7 ianuarie 2011

RMS TITANIC partea a 2-a


EPOCA VAPOARELOR DE LINIE

Titanicul
şi-a început scurta existenţă la data de 13 martie 1909, când chila sa a fost trasată în şantierul naval al companiei de construcţii navale Harland and Wolff, cu sediul în Belfast, Irlanda de Nord. Construcţia vaporului fusese doar un vis imposibil de îndeplinit cu mai puţin de doi ani în urmă, în vara lui 1907. Visul fusese a lui Bruce Ismay, directorul companiei armatoriale White Star, şi al Lordului Pierrie, preşedintele consiliului de conducere de la Harland and Wolff.
Pe la aceea vreme singurul mijloc folosit pentru transportul de oameni şi mărfuri peste ocean era vaporul. În anteriorii 50 de ani, aburul preluase sarcina velelor şi devenise un mijloc principal pentru de a pune vasele în mişcare. Linia maritimă White Star era doar una dintre numeroasele companii nou-apărute pe piaţă, care foloseau vapoarele cu abur pentru a traversa Atlanticul de nord, între America şi Europa.


BLUE RIBAND (CONDORUL ALBASTRU)
În anii 1860 s-a creat o anume rivalitate între firmele de construcţii navale, pentru traversarea cât mai rapidă şi în condiţii bune a Atlanticului. Ba chiar se pregătea şi un premiu (Condorul Albastru) firmei care va reuşi cele de mai sus. Bineînţeles, în această cursă a intrat şi compania White Star. Cel mai mare rival al White Star era Cunard, care concura la rândul ei pentru Condorul Albastru.
Thomas Ismay, tatăl lui Bruce Ismay, deţinea firma White Star pe la acea vreme. El şi-a dat seama că oamenii vroiau să călătorească peste Atlantic tot mai repede, şi nu numai! ei îşi doreau şi lux. Ismay a comandat firmei Harland and Wolff un nou tip de vapor de linie, care să fie şi rapid şi luxos, în special pentru pasagerii de clasa întâi. Noile vapoare de linie au reprezentat un succes enorm, dar ismay a decis că era prea costisitor să construiască un vapor şi rapid şi luxos şi a decis să iasă din cursa pentru Condorul Albastru. Deşi White Star nu mai concura, vapoarele sale urmau să fie din ce în ce mai rapide şi din ce în ce mai frumoase.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4f/Bruce_Ismay.jpg/220px-Bruce_Ismay.jpg
(sus) Bruce Ismay
Thomas Ismay a murit în anul 1899, iar Bruce, fiul său, a preluat conducerea firmei.
El a lansat la apă o mare serie de vapoare:
În anul 1899 a culminat cu Oceanic, iar în 1901 a lansat Celtic.
Apoi, în 1906, mândria firmei a sufeirt o lovitură teribilă, deoarece rivalii de la Cunard au lansat la apă două vapoare mai mari, mai rapide şi mai luxoase: Mauretania şi Luisitania.

În postarea următoare vom afla despre Titanic şi navele sale surori Olympic şi Gigantic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu